Sayfalar

31 Mayıs 2012 Perşembe

Karanlıktaki Adam

Paul Auster ile  tanışmam...




Kitaplığımda okunmayı bekleyenler arasındaydı Karanlıktaki Adam. Baktım Auster medyada da güncellik kazandı,  büyük(!)lerimizce kabul görmeyen yazarlar arasına girdi, cahil ilan edildi; 70'lerden kalma kocaman gözlü fotoğrafıyla itici görünen adam bir anda şirinleşiverdi gözümde, kendisini okunacaklar listesinin başına çektim. Gerçi orada da beklettim biraz ama neticede tanıştım kendisiyle, memnun da oldum:)



Karanlıktaki Adam, 72 yaşında eski bir kitap eleştirmeninin hayatla hesaplaşması ve de bazı gerçeklerle yüzleşmemek için kendince hikayeler yazması üzerine kurulu..
İç içe geçmiş hayatlar, hikayeler anlatılıyor. Açıkçası ben en çok ilk kısımda anlatılan hikayeyi sevdim. Kurgusu ilgi çekiciydi, belki daha uzun tutulabilirdi..
Okuduğum kitabı bir başkasına benzetme huyun burada da nüksetti tabii :) Bahsettiğim hikayeyi de Çember Serisi'ne çok benzettim. Yani Auster'in kitabında kısaca değindiği bu konuya benzer bir kurguyu, Ted Dekker bol keseden harcamayıp dört kitaplık bir seri yazmış ;)
Amerikan politikasına yaptığı göndermelerle Karanlıktaki Adam; çabucak biten, Paul Auster ile tanışmak için de ideal bir kitap.. Okunacak epeyce kitabı var Auster'in. New York Üçlemesi, kitap gurubunun gündemine gelmişti o yüzden aklımda, diğer kitaplar konusunda önerileri bekliyorum..

Bu arada ikidir okuduğum e-kitaplar sekteye uğruyor. Birisi meğer indirdiğimizde eksikmiş yarısını okuyabildim, diğeri de Android güncellemesinin gazabına uğradı (birini eşek tepti, biri su çiçeğinden getti.. gibi oldu:)). Ben de yeminimi bozdum kitap siparişi verdim. Zaten dikiş makinem bozuldu canım sıkkındı, iyi geldi valla kitap işi:) Bekliyorum dört gözle gelişini...

6 yorum:

Hatice dedi ki...

Henüz okumadığım ama merak da ettiğim bir yazar Paul Auster( Siyasetten ırak:))Görünmeyen kitabı kitaplığımda bakalım ne zamana okumak kısmet olur..Bu arada dikiş makinasına üzüldüm:( Yapmak isteğim şeyler arasında dikiş öğrenmek.... harika varlıklar dikiş bilen kadınlar:))26 yaşından sonra öğrenilirmiki?:)))

flzpink dedi ki...

Cemre; Auster ile tanışmanıza vesile olabilirim umarım..Makineyi servise göndereceğim artık:(
Ve ben dikişi 31 yaşında öğrenmeye çalışıyorum, benim yaşımın çok üzerinde durmadan gerekli matematiksel hesaplamaları yaparsınız artık ;)
Hoşçakalın..

gonca keskin dedi ki...

Okuduğum ilk Auster kitabı buydu :)
Sunset Par'ı da sevdim ben, kış günlüğü ise sırada ,iyi okumalar.

flzpink dedi ki...

Gonca Keskin; teşekkür ederim..
Zaten Sunset Park'ın adı pek bir sıcak geliyor, South Park'a mı benzetiyorum nedir:)

Unknown dedi ki...

Ben de hiç Auster kitabı okumadım, dediğiniz hikayeleriyle başlamak iyi olabilir. Elimde Kış Günlüğü var onu bekletip bunu mu okusam acaba?

flzpink dedi ki...

Kış Günlüğü'ne haksızlık olmasın şimdi..Okumadım henüz onu, seçim size kalmış artık...
Okuyup bu "Cahil Adamı" bir de siz yorumlayın bizim için :)