Sayfalar

31 Mart 2012 Cumartesi

Elmalı Tart

Ee  kitap  kitap nereye kadar :)Biraz da yediğimi içtiğimi anlatayım. (Gerçi ben tadına baktım sadece, malum Dukan)
Ve bugün evde olmanın neticesi; elmalı tart...



Malzemeler:
Oda sıcaklığında bir margarin (ben yarı yarıya tereyağ kullandım)
2 yumurta
6-7 kaşık pudra şekeri
Kabartma tozu
Vanilya
Un
Harcı için:
4-5 Elma
5-6 kaşık şeker
1 bardak kadar ceviz
Tarçın
(Şeker miktarı opsiyonel, hamur ve harç için daha az kullanılabilir)

Hamur çok sert olmayacak şekilde yoğrulur, yumurtadan biraz büyük bir parça dondurucuda 15 dakika bekletilmek üzere kaldırılır.




 Elmalar şekerle suyunu çekinceyekadar pişirilir, soğutulup içine tarçın ve ceviz eklenir. Hamur tepsiye eşit kalınlıkta yayılıp üzerine harç yayılır. Donmuş olan hamur harcın üzerine rendelenir.
200 C fırında üzeri pembeleşinceye kadar pişirilir, ılıkken üzerine pudra şekeri serpilir..



Afiyet olsun...

2 yorum:

Jane dedi ki...

Süpersin! Canım çekti şimdi ben de yapıcam yarın. Bloğunla tesadüfen karşılaştım. Bir sürü insancıl şey ne güzel. Tam benlik. :) Elmalı kekler, kitaplar, kuzular... Bunlar şimdiye dek görebildiklerim. İzlenesi bir blog sizinki; takipteyim. ;)

flzpink dedi ki...

Teşekkür ederim, hoşgeldiniz...
Benim gibi Elmalı kurabiye yapmaya üşenenler için birebir bu tarif :)