Sayfalar

18 Ocak 2012 Çarşamba

Kefir

İki haftadır dolapta bekleyen kefir taneleri sütle buluştu nihayet.





Kefirin yapılışı yoğurttan daha kolay çünkü sütün oda sıcaklığında olması yeterli, inkübasyon(mayalanma) da oda sıcaklığında yapılıyor. Süre 24 saat (internette 12 saat mayalayanlar da var, kefiri aldığım aktar 24 saat beklet dedi). Benim kefir tanelerini ilk kullanışım olduğu için tam olarak aktif olmayabilirler, o yüzden 24 saat bekleyeceğim. Sonrasında istediğim asitlik derecesine göre bir süre belirlerim.
Tanelerin az ve küçük, yine aktarın tarifine göre 0,5 lt süt kullandım. Zamanla taneler çoğalacak ve süt miktarını da arttırabileceğim. Bu akşam taneleri süzeceğim ve mayalanan kefiri (inşallah mayalanır) 2 saat buzdolabında bekletince içmeye hazır hale gelecek. Bu arada kefir tanelerini metal ekipmanla temas ettirmemek gerekiyor, bu yüzden plastik bir süzgeç edinmem lazım..
Umarım iyi bir netice alırım. Ondan sonra "Gıdacıdan Kefir" diye pazarlayacağım :) (en azından tarif vereceğim :)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

bende cok seviyorum kefiri,eşim ve cocuklar nefret ediyor,ama ben her hafta ısrarla kefir alıyorum mayalanmış:))))tr de cok pahalı,burda 1litresi 1 dolar civarında hatda daha az,birde yag oranı düşük alıyorum,burada 3,2 1 yaglısı hatda 0,5 yaglısıda var benim tercihim 1 sen bir dene bakalım ama o taneler zor duruyor diye biliyorum canım:))))kolay gelsin sen konyadamısın sevgilerimle:)))))

flzpink dedi ki...

Kefir buralarda pahalı maalesef, yaygın bir ürün olmadığı için pazar sıkıntısı da var. Bakalım benim tanelerin akıbeti n'olacak..
Taneler aktifse sıkıntı olmaz diye düşünüyorum, yağ oranı ve asitliğini ayarlayabilirim diye umuyorum..
Bu arada Konyadayım evet :)