Sayfalar

13 Ocak 2015 Salı

Tanrı'nın Unutulan Çocukları

2015'in ilk kitabı...


(Spoiler içermez...)


Uzun zamandır kütüphanemde sırasını bekliyordu, okuyacağım kitabı seçerken de elim bir türlü gitmiyordu kitaba, ismi nedeniyle bende ikinci bir 'Uçurtma Avcısı' intibası uyandırıyordu. Pek çok okurda da aynı etkiyi oluşturmuş, kitaba farklı (ve bence abartılı) bir isim seçen yayınevinin amacına ulaştığı aşikar.

Kitap ergenlik dönemindeki çocukların çevresinde dönüyor ama kapak resminin çok etkisinde kalmış olmalıyım ki Charlie ve Jasper'in 9-10 yaşlarında olduğunu düşündüm hep. Bu nedenle de kahramanların düşüncelerini ve hareketlerini abartılı buldum, gözümde yeni bir Alper Kamu canlandırdım. Kitabı okumayı planlayanlara tavsiyem benimle aynı önyargıya kapılmamaları...



Hikaye küçük bir kasabada geçiyor , oldukça akıcı bir dili var. Charlie'nin gözünden bakıyorsunuz olaylara, karakterlere, iyice karmaşıklaşan işleri onunla birlikte çözmeye uğraşıyorsunuz. Kitapta en sevdiğim karakter Jeffrey oldu, onun olduğu kısımları zevkle okudum, yaptığı çıkarımlara bayıldım :) Zihnimde en net canlanan yer de tropikal çiçeklerle dolu bahçeleriydi...


Zaman zaman vurucu bir hal alıyor hikaye ama heyecanından bir şey kaybetmiyor. Yeni sene için güzel bir başlangıç kitabı oldu, önerdiğim kitaplar arasında da yerini aldı...

2 yorum:

EMİNE ÖZTÜRK dedi ki...

kapak resmi uçurtma avcısına çok benziyor bence de ama onun kadar etkileyici ve akılda kalıcı bir kitap değil maalesef.

flzpink dedi ki...

Uçurtma Avcısı'nın etkisinden çıkamamıştım ben, uzun süre karamsar gözlerle bakmıştım etrafa. Ardından Bin Muhteşem Güneş'i de tedirgin bir şekilde okumuştum. Zaman zaman aklımda kalmamasını tercih ediyorum galiba :)