Sayfalar

16 Aralık 2011 Cuma

Aklından Bir Sayı Tut

Merak ettiğim kitaplardan biriydi Aklından Bir Sayı Tut.
Popülaritesinin azalmasını bekleme kararı almıştım ve ancak bu kadar bekleyebildim :)
Haftasonu yaptığım sahaf çıkarmasının ganimetlerinden biri oldu.
Konuya gelirsek (arka kapaktan);
Mark Mellery, posta kutusuna bırakılmış imzasız bir mektup alır. Mektupta şöyle yazmaktadır;"Aklından herhangi bir sayı tut 1 ila 1000 arasında herhangi bir sayı." Mellery öylesine 658 sayısını tutar. Not şöyle devam etmektedir; "Sırlarını nasıl bildiğimi göreceksin. Küçük zarfı aç."
"Aldıklarını geri vereceksin
Vermiş olduklarını aldığın zaman
Biliyorum ne düşündüğünü,
Ne zaman uyuduğunu,
Nereye gittiğini,
Nereye gideceğini.
Seninle bir randevumuz var, Bay 658."

Spoiler!
Kitabın başında Dave Gurney-Madeleine ilişkisini bişeye benzetemedim, koca kitap bitti dertleri ne hala anlamadım (Menopoz/Andropozun etkili olduğunu düşünüyorum)
Bu garip evliliği ve de kahvaltı anlayışlarının bir fincan kahveden ibaret olduğunu bir kenara koyarsak kitap konuya uzatmadan giriyor ve gidişat gayet akıcı...
Özellikle titiz katilleri severim ki Charybdis de bu gruba dahil olabilir (ve sevdiğim bir diğer unsur bir çok katil gibi dini saplantısının olmaması). Konu çok dağıtılmamıştı, lüzumsuz yer tasvirleri ya da içsel yolculuklar yoktu.
Ancak kitabı okumadan önce rastladığım yorumlar nedeniyle beklentilerim biraz yüksekti. Özellikle sayıların tahmininin çok etkileyici bir yöntemle yapıldığının ortaya çıkmasını bekledim.
Bir de katile çok yaklaşılan son kısımda beklediğim heyecan yoktu.Normalde kitabı elimden düşürememem gerekirken, bıraktım kitabı alakasız işlerle uğraştım.
Bir de olayı araştırmak üzere oluşturulan ekipte ne çok lüzumsuz kişi vardı.(Zaten pek çoğunun neci olduğunu anlamadım, anlamaya uğraşmadım. Bu mıymıntı adamların konuyu aydınlatamayacağı açık olduğu için isimlere odaklanamadım.)


Genel bir değerlendirme ile kitabı aksiyon/polisiye severlere tavsiye edebilirim. Soluksuz olmamakla birlikte sıkılmadan okunabilecek bir kitap...

2 yorum:

Kitap Cumhuriyetim dedi ki...

Buda çok güzeldi.John Verdon'un bu aralar 2.kitabı çıktı.Sağlam yazar.Polisiye olunca hemen okudum tabi:)

flzpink dedi ki...

Yeni çıkan kitap benim de okunacaklar listemde ama biraz daha zaman geçsin, listem erisin biraz :)