Sayfalar

30 Aralık 2012 Pazar

Haşhaş Ezmeli Çökertme

Sakın ola kalem kağıt neyim hazırlamayın, zira bu bir "ben ettim siz etmeyin" yazısıdır ;)
 
Haşhaş Ezmeli Çökertme de ne ola mı dediniz?
Efendim temel malzemeler; haşhaşlı çörek yapmak için gerekli klasik malzemeler ile "annemin haşhaşlı ekmeğinden olsa da yesek diyen" tembel bir hatun..
Dolapta bekleyen haşhaş ezmesini annem usulü pofuduk çöreklere çevirmek gibi bir hayalim vardı bir haftadır. Ama mayalı tariflere dair parlak bir mazim olmadığı için uzak duruyordum. (Ben ne zaman mayalı bir hamur yapsam sonuç asfalt/parke kıvamında oluyor.Sağını solunu-tipini düzelteceğim derken hamuru kabardığına pişman ediyorum. Sanırım mayalı hanurlar salaş kalmalı, işin içine simetrik unsurlar katmaya çalışmamalı).
Neyse bu hayalimden eşime bahsederken, "yoksa ekmek makinasında mı yapacaksın?" dedi ve ilk tohumları attı. Hımm aslında fikir benim değilmiş bak :))
Malzemeler nasıl olsa aynı, hamurun arasında olacağına içinde olsa haşhaş ezmesi dedim ve de karışımı ekmek makinasında hazırladım.
Tabi o kadar yoğurma işleminden sonra ortada ne haşhaş ne de ezme kaldı. Kahverengi bir hamur oldu. Tipi kayıktı ama tadından umutluydum.
Uzatıp da okuyanı iyi bir neticeye şartlandırmayayım di mi?
Sonuç tabii ki fiyasko. Güzelce kabarıp foss diye sönen bir hamur; dışı takır tukur, içi de un ufak olan kahverengi bir ekmeğimiz oldu.
Dilimleyip poşetledim, yiyeceğiz mecburen (kimselere göstermeden tabi :))...
Diyeceğim odur ki; aynı bileşimden her zaman aynı tadı beklemeyin, tembellik etmeyin, mayalı hamuru fazla dürtmeyin...
Gece gece "ben korkmam" diyen varsa aşağıdaki ekmeğimsime bakabilir :)


2 yorum:

secilgil dedi ki...

Ben bu ekmek makinalarını anlamıyorum, normal standart yaptığımız ekmekler de bazen aynı şekilde sonuçlanıyor..
Sanırım hamuru ağırlaştırdığı için fırında daha düşük bir sıcaklıkta kabartıp, yüksek ısıda kızartıp çıkarsak tutturabiliriz :)
Haşhaşlı çörek için benim tek umudum müstakbel kayınvalidem :) İyileşip yaparsa, ben de yanında durup öğrensem bile şehrimde haşhaş ezmesi bulamam sanırım :s

flzpink dedi ki...

Secil; haklısınız, makinada aynı malzemelerle bile aynı sonuç elde edilemiyor. Suyun sıcaklığından, mayanın/unun tazeliğine kadar değişik etkenler var. O yüzden ekmek işine ara verince biraz bocalıyorum ben..
Ama bu haşhaşlı çörek işini ne yapıp edip başaracağım :))
Kayınvalideniz en kısa zamanda iyileşir umarım...