Sayfalar

9 Ocak 2012 Pazartesi

Kefir..

Bağışıklı sistemini güçlendirmede için prebiyotik gıdalar oldukça önemli.
Probiyotik bakterilerin oluşturduğu flora sayesinde de bağırsaklardaki zararlı bileşenler ve bakteriler azaliyor, bu da çağın hastalığı kansere karşı etkili bir önlem...
Bu amaçla en sık ve rahat tüketilebilecek gıda yoğurt tabii, elimizin altında, birçok yemeğin yanına yakışır vs.
Son zamanlarda popüler olan diğer bir süt ürünü de kefir. Yoğurda kıyasla çok daha fazla bakteri ve maya içeriyor (Torula, Saccharomycess, Streptococcus, Betabacterium, Lactococcus, Lactobacillus, Leoconostoc..)


Aslında mesleğim icabı bu tür ürünleri herkesten önce denemiş olmam gerekirdi ama ben ancak zaman bulabildim..
Haftasonu Konya'da aktarları dolaştık..Kule'de bulacağımı düşünerek gitmiştim ama sıcakta muhafazası zor olduğu için satmıyorlarmış.
Biz de soluğu Mevlana Çarşısında aldık ama orada da bulamadım. Sora sora Aziziye'nin orada bir aktarda bulduk bizim hayvancıkları :) (Babamın mikroorganizmalar için kullandığı tabirdir bu :)





Şimdilik buzdolabında beni bekliyorlar, akşam olsun kendilerini sütle buluşturacağım. Umarım iyi bir sonuç alabilirim..

Hiç yorum yok: